Aquells anys...


Cada cop més recorde aquells anys en que encara era una xiqueta. En que no entenia el significat de les paraules guerra, frontera, intolerància ni ambició. Per a mi els diners només eren troços de paper i metall que canviaves per menjar, els tanques eren basses grans d'aigua i les granades, la mangrana mal dita. Les pistoles tiraven aigua i la fam era el que sentia abans de dinar. Anyore aquells anys en que només veia el mòn perfecte que imaginava.

No m'havia de sentir malament per no poder ajudar als xiquets que moren de fam, perquè no sabia que existien. No em preocupava la gent que moria a les guerres perque a l'últim capitol sempre els resucitaven. No em queixava de les desigualtats perquè a les pel·lícules tots eren iguals. No m'importaven les injusticies perquè sabia que els bons sempre guanyaven. Encara que tancada a una casa, lligada a una rotina, amb prohibicions i obligacions, em sentia lliure.

Però de repén, la televisió de ca la meua avia em va començar a mostrar altres imatges. Vaig veure que no hi havien bons que pararen les injusticies, els que jo creia que haurien de ser bons, no lluitaven per la igualtat, sino que buscàven les diferencies per a aprofitar-se d'elles, i els pocs que lluitaven, eren callats ràpidament sota el mant de la repressió. La gent que moria a les guerres ni eren els protagonistes de la serie ni eren resucitats a l'últim capitol, perque allò no acabava mai. Vaig veure com la gent jutjava la vida dels demés sense apenes conèixer-los davant de tot un país, em vaig adonar de com tractaven a les persones només per el color de la pell inclús per la roba o el que pensaven. Vaig veure com monstres disfressats d'esperança ens venien la llibertat en troços de fusta en forma de creu.

Al principi em vaig sentir confusa, perqué no es paraven les injusticies si tothom deia que ho eren? Perquè jutjaven la vida de la gent? No tenim dret a fer el que vulguem en les nostres vides? Què tenien que veure el color d'una persona perque aquesta fora millor o pitjor? Acàs els negres pensaven millor al sol i els blancs treien major rendiment mental a la sombra? I que tenien que veure la roba i la forma de pensar en tot açò? Ningú em va respondre aquestes preguntes, ni tan sols la mateixa que m'havia mostrat les veritats, despres de tant de temps de ensenyar-me el que jo volia veure.

Em vaig sentir enganyada, aquella maleida caixa m'havia mentit, les coses no eren com m'havia dit... Vaig veure dos camins: posar-me en contra de tot allò nou per a mi i que, a primera vista m'havia adonat de lo injust que era i protestar, o seguir veent aquella il·lusió formada per als que volen viure somiant.

Ara ja m'he decidit, quasi no veig la televisió...

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Quan arriva el moment de dornarse conter de que no es el que pareix.. es quan vols tornar a ser xiquet,quan les decisións importants es feien en un pito pito colorito i lo pijor que te podien fer era castigarte a mirar contra la pared...

Te pots sentir de lo mens insignificant quan te dones contere de que tot pase i tu no pots fer res... o almeys aixo creus
hi ha vegades que vols fer alguna cosa per ajudar,potser te diguen boja o qualsevol cosa.. pero vols ajudar perque te sents culpable...

Jo estic en tu en proposar a la merda la televisió...

Thais dijo...

si, veritat aquells anys en que veiem les series de dibuixos en que per molt que machacaren a la gent aquella mai moria, o sense anar més lluny un amic meu veie buffy, a la xica eixa la ven resucitar unes 5 vegades per l'amor de thais!!
El xiquets veuen aixo i no pensen que una persona puga morir, o si veuen algu per la tv que mor, pensa que el resucitaran amb un d'aquestos conjurs d'Embruixades.

En quant despertes d'aquesta il.lusió i començes a veure la vida tal com és, sense la caixa boba pel mig et dones conte de les injusticies de que la gente que mor mai no despertara, que els roins,no moriran al final, si el superheroi li xafara el cap, encara que estaria be no?

Bueno no tinc massa temps ja, se veem dema a clase wapa

vicente abril dijo...

veo que he elegido bien para nuestro proyecto para salvar el mundo. Muy bien, Eva, muy bien.
Bienvenida.

Anónimo dijo...

Com que feia temps que volia ficar-te alguna cosa i no sabia que escriure't m'he decidit per aquest text que si ho penses bé nomes son paraules però que ens mostren la gran veritat sobre el món.
Felicitats un blog impressionant.

Alba.